Villkor
Frakt
Vid köp av olja i 20-litersförpackning eller större utgår ingen frakt. För mindre förpackningar och övrigt sortiment utgår en frakt på max 79kr. Detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.
Normal leveranstid är cirka 2-5 vardagar. Vi kommer att välja det fraktsätt som är effektivast för dig som kund beroende på volym och vikt samt om det ska till en privatperson eller företag.
Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Vid större försändelser kan försändelsen komma att skickas direkt från leverantör.
Företagsfaktura
För att bli företagskund hos oss, vänligen skapa ett konto för att kunna logga in och handla mot företagsfaktura. En kreditprövning kommer att göras.
Skadat paket
Varje försändelse undersöks innan det levereras ut till kund. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vad händer om kunden inte hämtar sitt paket?
Paketet ligger kvar hos ditt DHL Servicepoint-ombud i 7 dagar från det att du fått din avisering. Efter tre påminnelser skickas paketet tillbaka till DHL och därefter vidare till avsändaren. Om paketet inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de faktiska kostnader som uppstår, inklusive returfrakt och en hanteringsavgift på 150 kr. Kostnaden för returfrakten varierar beroende på frakttjänst, vikt och volym på godset.
Ångerrätt/reklamation
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Den vara som returneras ska vara oanvänd, i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Om varan kommer i en förpackning ska även denna följa med i returen i oskadat skick.
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya varor, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Här finns en länk till konsumentverkets ångerblankett https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett
Ta kontakt med oss via telefon eller mail så hittar en lösning, vi är måna om att våra kunder ska bli nöjda!
BETALNINGSALTERNATIV
- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, swish, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Minsta ordervärde
Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
PERSONUPPGIFTSLAGEN
Se vår integritetspolicy
TVIST
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/